No esperem res de la Unió Europea



Dia 12 de confinament oficial des del decret de l’Estat d’Alarma 
Dia 17 de confinament personal
27 de març de 2020

Si hi ha una cosa que em preocupa o que em fa girar el cap en aquests dies, és la situació econòmica resultant d’aquest període d’inactivitat o confinament que estem vivint. 

Ahir al vespre es celebrava una cimera dels líders i caps dels governs de la Unió Europea, i certament havia diposat una part de la meva esperança en la possibilitat que s’aprovessin mesures econòmiques i socials per mitigar els efectes d’aquesta crisi sanitària. 

La meva esperança es fonamentava en la existència d’un fons de contingència de quatre cents mil milions d’euros. Són masses diners, i massa la contigència davant la que ens trobem, com per no fer res, pensava jo. El resultat, no sorprèn a ningú. Després de sis llargues hores de cimera, no van arribar a cap acord. Uns diuen que es planten, els altres que necessiten temps i altres que no tenen clares les propostes que es fan. Retrets clàssics. Ara bé, l’escenari davant el qual estem, no s’hi val a badar. Perquè cada mesura que no es pren, és algú que patirà les conseqüències. Ara es donen quinze dies, per prendre una decisió. Com si poguéssim esperar. 

No tinc la clau per saber qui té la raó. Si els països nòrdics insistint en no acceptar les propostes dels països del Sud. O els països del sud no acceptant que el nord no sempre els rescatarà. Sigui com sigui, estem massa acostumats a que totes les crisis les paguen les classes treballadores: assalariats i autònoms. I en aquest cas, molt especialment, en un país com el nostre, Catalunya, on la gran majoria del teixit productiu són petites i mitjanes empreses que tenen com a principal força de treball: autònoms i assalariats. 

La conclusió és que no podem esperar res d’aquesta Unió Europea, les diferències entre el nord i el sud potser són massa grans, potser calia una Europa a dues velocitats.No ho sé. No sóc jo qui ha de donar les respostes però si que opino que aquesta no és l’Europa que vull, ni la que espero, ni la que penso que la ciutadania mereix. Si jo estava convençut que farien alguna cosa i he quedat decebut, quants més, sentiran aquesta desagradable sensació. 


Comentarios

Entradas populares de este blog

Mantenir-nos en fase 0

El centralisme com a resposta

Tornar a l’escola